fietsned logo

FietsNED

FietsNED levert pechhulp binnen Nederland aan al haar leden die onderweg zijn. Voorrijden en loon zijn inbegrepen, onderdelen zijn na 5% korting kosten voor de bestuurder. Mocht reparatie ter plekke niet lukken, dan is de repatriëring gratis. Pechhulp wordt alleen overdag verleend. ‘s Nachts wordt u echter wel geholpen middels repatriëring.

FietsNED kent 3 tarieven.

  1. Pechhulp onderweg biedt pechhulp…. onderweg! U betaalt 35 euro per jaar en bent daarmee tot maximaal 4 keer per jaar gedekt voor hulp bij pech aan uw fiets.
  2. Pechhulp overal biedt overal pechhulp. Zowel langs de weg, als bij huis. Voor pechhulp overal betaalt u 50 euro per jaar.
  3. Pechhulp alles in één. Biedt naast overal pechhulp ook nog 1 gratis servicebeurt per jaar. U betaalt 110 euro per jaar.

De FietsNED pechhulp-abonnementen (alle typen) bieden uitsluitend recht op kosteloze hulp t.a.v. (elektrische) fietsen, bijzondere fietsen, bromfietsen, snorfietsen, (elektrische) scooters en scootmobielen.

fietsned pechpas
fietsned pechpas


Fietsenmaker

FietsNED profileert zich niet alleen als pechhulp aanbieder voor tweewielers, maar ook als fietsenmaker voor thuis en onderweg. De FietsNED bus is niet alleen goed gevuld met onderdelen en werkplaats. Ook kunt u bij fietsNED terecht voor accesoires.

Telefoonnummer

Heeft u pech onderweg? Bel dan voor hulp telefoonnummer 088 112 112 3

Wat zijn uw ervaringen met pechhulp voor de fiets via FietsNED?

10 reacties op “FietsNED

  1. Ik ben samen met mijn partner op zaterdag 30 maart vertrokken voor een mountainbike-tocht in de omgeving van Apeldoorn. Na ongeveer 20 km toeren heb ik problemen met mijn fietsketting gekregen die ik zelf niet kon verhelpen. Hierna heb ik de pechhulp van FietsNED ingeschakeld. Ik heb immers al een jaren een abonnement voor de pechhulpdienst en heb hier nog nooit van gebruik hoeven te maken.

    Toen ik belde kreeg ik een medewerker aan de lijn, die zijn best zou gaan doen om een hulpdienst uit de omgeving in te schakelen. Hij liet openlijk blijken niet te weten welke fietsenmaker hij moest inschakelen, aangezien hij de omgeving van Apeldoorn niet kende. Hij zat zelf in Goes (Zeeland), zo vertelde hij.

    Na bijna 50 minuten word ik teruggebeld door dezelfde medewerker. Hij vertelde mij dat het hem niet gelukt was om een monteur mijn kant op te sturen en dat dat die middag ook niet meer zou lukken. Met andere woorden: geen pechhulp en ik mocht het zelf uitzoeken. Ook na herhaaldelijk aandringen van mijn kant zag hij geen mogelijkheid mij verder te helpen.
    Wel kan hij eventueel nog zorgen voor vervoer om mij met kapotte fiets thuis te krijgen maar ik was het zo zat dat ik hier voor bedankt heb.

    Uiteindelijk heb ik zelf familie ingeschakeld om mij en mijn kapotte fiets op te halen om weer thuis te komen.

    Ik ben zeer ontstemd ben over de afhandeling van de klacht en het in gebreke blijven van FietsNED. De beloftes die FietsNED doet op haar website (Altijd 24/7 hulp bij pech onderweg, vakbekwame fietsenmakers, reparaties uitgevoerd in professionele mobiele werkplaatsen, kosteloze service) heeft FietsNED in het geheel niet waar kunnen maken.

  2. FietsNED komt 19-09-2018 bij het radioprogramma “Roer Je Mond” op ML5, de omroep voor Midden- en Noord Limburg. Tussen 12.00 en 14.00 uur.

  3. Ik ben al bijna 4 jaar lid van Fietsnederland. Gisteren zondag 14 mei 2017 had ik een lekke band. Fietsnederland Pechhulp gebeld dat ik pech had. Ik werd na 10 minuten teruggebeld metde boodschap dat er niemand in de omgeving bereikbaar was om mijn band te plakken. Ik was verbaasd en dacht waarom heb ik deze verzekering! Er kon wel vervoer naar huis geregeld worden. Na een uur kwam een hele grote sleepwagen, waar mijn fiets opgeladen werd en ik met moeite in kon stappen

    Ik heb vandaag mijn Pechhulp opgezegd.

  4. Vandaag een monteur van Fietsned langs gehad voor een beurt, nadat hij weg was heb ik hem gebeld want de versnelling ratelde. Hij deed geïrriteerd aan de telefoon en liet weten dat het waarschijnlijk toch wel aan mij lag “net als de vorige keren”, de vorige keren was er toch echt wel wat aan de hand, anders heeft hij voor niks versnellingskabels staan vervangen. Maar nee, t lag dus allemaal aan mij. Vervolgens toen hij er was deed hij iets kleins aan de kabel en was het weer goed, maar hij liet nogmaals weten dat het toch echt aan mij had gelegen omdat ik verkeerd schakelde. Toch knap dat het probleem daarna opgelost was door hem ondanks dat het aan mij lag? Anyway, ik ben er klaar mee, ga voortaan na een echte fietsenmaker, die zijn tenminste altijd beleefd, deze Fietsned monteur begreep niet helemaal hoe dat moet.

    1. Ja, ze kunnen nog heel wat leren van de WegenWacht. Misschien kan FietsNed hun mensen een cursus klantvriendelijkheid (laten) geven.

  5. zelf raad ik aan om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van fietsned. Ze zijn onbeleefd, maken alleen afspraken als het hun het beste uitkomt en zijn zeker niet service gericht.

    Je andere dingen beloven via de website en vervolgens via vriendelijke mailtjes van de dames bij de klantenservice kunnen ze wel maar daar hebben ze ook genoeg geld voor met de bedragen die ze rekenen zonder dat er oplossingen of service verleend word.

    Mijn advies, gewoon bij de ANWB een abonnement nemen.

    1. Bij bepaalde verzekeringen van de ANWB zit de pechhulp ook inbegrepen. Heb ik zelf al dankbaar gebruik van gemaakt.

  6. Ik heb geen ervaring met de pechhulp van Fietsned (gelukkig nog niet), maar ik zit al 2 weken te wachten tot er een afspraak gemaakt wordt voor een (eerste) servicebeurt. Bij de aanvraag heb ik een bepaalde datum gevraagd (die lag toen 2 weken in de toekomst, is nu over 2 dagen) en een paar dagen na de aanvraag ben ik inderdaad een keer gebeld om een afspraak te maken voor de volgende dag omdat ‘de monteur dan in de buurt zou zijn’. Dat kwam bij ons absoluut niet uit en ik heb toen ook gevraagd of het niet op de door mij gevraagde datum kon, dan waren beide fietsen thuis. ‘Nee, dat kon niet ingepland worden, dat was te ver in de toekomst’ (?!?!?) was het antwoord en ik zou nog gebeld worden voor een afspraak. Nog steeds niets gehoord. Nu maar hopen dat, als ik ooit pech krijg, ik ook geen weken hoef te wachten op service.

    1. De monteur is uiteindelijk gekomen op de gevraagde datum; na het sturen van een klacht werd ik zowaar gebeld en kon de afspraak worden gemaakt. Monteur is toen geweest en heeft netjes beide fietsen een beurt gegeven.

      Heb dit jaar een paar mobiele fietsenmakers meer benaderd (voor 5 fietsen op één adres) en de FietsNed monteurs hadden allemaal één of andere flutsmoes om maar niet te hoeven komen. Dat werd hem dus niet.

      Ben toen in zee gegaan met Mobifiets en die heeft keurig alle fietsen een beurt gegeven, afspraak maken was geen probleem, arriveerde netjes op de afgesproken dag en tijd, loste alle probleempjes vakkundig op. Vakwerk!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *